nouveaux membres : une française et ses deux anglais

noelle

New member
Oct 18, 2016
2
0
Country
France
Bulldog(s) Names
Roméo et Juliette
Merci de m'accueillir sur ce forum.
Petite présentation : je vis près de Paris en France avec 2 english bulldogs (7 et 3 ans). Je ne suis pas éleveuse mais particulière passionnée par la race bulldog.
Je vous présente "Roméo et Juliette" : 7 ans et 3 ans qui comme dans l'oeuvre de Shakespeare n'auront jamais d'enfants :evil:
Adhérente depuis leurs créations aux associations de rescue SOS BULLDOG France créée en 2003 ......et SOS CARLIN créée en 2011..
Animatrice passionnée de la page FB "the oldest bulldogs around the world" créée par Paolo Maranto.
Je ferai connaissance avec vous au fur et à mesure du temps et vous souhaite de bonnes choses pour vous et vos compagnons poilus.

Roméo (Edge Rockero del Caliborso) Juliette (Inès Unbreackabull)
Edge et Ines 2016-05-05 à 15.47.34 - copie.png
 

ddnene

EBN's SWEETHEART aka our little GOOB
Staff member
Jun 19, 2013
14,554
1,249
Nashville, Tennessee
Country
USA
Bulldog(s) Names
Willow (2015) Walter (2014-22) Winston (2012-13) Wellie (2012-13) Bella (2007-13)
I don't know if we have any members on EBN that speak French... but I will find out!!!
 

2BullyMama

I'm not OCD....now who moved my bulldog?
Staff member
Community Veteran
Jul 28, 2011
48,580
3,669
Gilbertsville, PA
Country
USA
Bulldog(s) Names
Chelios (Frenchie), Nitschke (2004-2011) Banks (2005-2014) and Lambeau (2014-2024)
:welcome3: to EBN!! Your babies are beautiful!

thank goodness for Google translate...

"Thank you for welcoming me to this forum.
Small presentation: I live near Paris in France with two English bulldogs (7 and 3). I am not a breeder but particularly passionate bulldog breed.
I present "Romeo and Juliet": 7 years and 3 years as in the works of Shakespeare will never have children
Adherent since their creations associations rescue SOS BULLDOG France established in 2003 and SOS CARLIN ...... created in 2011 ..
passionate host of the FB page "The Oldest bulldogs around the world" created by Paolo Maranto.
I am looking at you as you time and wish good things for you and your furry companions."
 

1Chumly

Well-known member
Feb 19, 2015
2,911
693
Houston, TX
Country
From England
Bulldog(s) Names
Buster 2013-2023 Monty 6/2010 - 1/2020 Chumly 2002-2014
Welcome Noelle, your bulldogs are beautiful!


I have tagged Helene but not sure if she speaks french?
 

oscarmayer

Have Bulldog Will Travel
Staff member
Jan 20, 2016
4,433
1,682
VA
Country
United States
Bulldog(s) Names
Lala, Chesty, Winky, Waggles, Moose, and rescue Peggy(soon to be placed)
Bienvenue Noele! Il est grand que vous avez trouvé Bulldog Anglais Nouvelles. Il est un endroit extraordinaire pour partager des informations, en savoir plus sur les Bulldogs et leurs propriétaires, et soumettre des histoires et des photos. Vos Bulldogs sont belles. Merci de partager leur photo.
 

helsonwheels

Well-known member
Jan 10, 2016
13,064
2,367
Alberta
Country
Canada
Bulldog(s) Names
Nyala, Jake (R.I.P. Duke)
Merci de m'accueillir sur ce forum.
Petite présentation : je vis près de Paris en France avec 2 english bulldogs (7 et 3 ans). Je ne suis pas éleveuse mais particulière passionnée par la race bulldog.
Je vous présente "Roméo et Juliette" : 7 ans et 3 ans qui comme dans l'oeuvre de Shakespeare n'auront jamais d'enfants :evil:
Adhérente depuis leurs créations aux associations de rescue SOS BULLDOG France créée en 2003 ......et SOS CARLIN créée en 2011..
Animatrice passionnée de la page FB "the oldest bulldogs around the world" créée par Paolo Maranto.
Je ferai connaissance avec vous au fur et à mesure du temps et vous souhaite de bonnes choses pour vous et vos compagnons poilus.

Roméo (Edge Rockero del Caliborso) Juliette (Inès Unbreackabull)
View attachment 101683[/QUOTE


Pas d'accents!!

Bonjour est bienvenue sur ce site. Vous avez 2 beau bébé. Il n'a pas personne qui parle est surtout qui ecrire le francais. Mon francais est un peu rouillé. Je l'utilise à peine mon français car je suis plus anglephone. Mais je suis nee a Montreal, Quebec. Vous pouvez utiliser la traduction de l'Internet afin que les membres puissent comprendre et vous aider. Ces membres sont très bien informés sur les bulldog anglais. Ils peuvent vraiment vous aider si l'un de vos chiens a un problème ou non. Et bien sur moi aussi. Lol. Bon bien encore, bienvenue!!!
 

ddnene

EBN's SWEETHEART aka our little GOOB
Staff member
Jun 19, 2013
14,554
1,249
Nashville, Tennessee
Country
USA
Bulldog(s) Names
Willow (2015) Walter (2014-22) Winston (2012-13) Wellie (2012-13) Bella (2007-13)

1Chumly

Well-known member
Feb 19, 2015
2,911
693
Houston, TX
Country
From England
Bulldog(s) Names
Buster 2013-2023 Monty 6/2010 - 1/2020 Chumly 2002-2014
Well, I'm impressed with our french speakers! I can understand a good portion of it (french classes at school) but I cannot speak a word anymore!!
 

bullmama

Owner/Administrator
Staff member
Community Veteran
Jan 28, 2010
24,756
1,251
Tucson, Arizona
Country
USA
Bulldog(s) Names
The Home of the Desert Sky Pack
I love hearing and reading French, I need to learn! Welcome to EBN!
 

helsonwheels

Well-known member
Jan 10, 2016
13,064
2,367
Alberta
Country
Canada
Bulldog(s) Names
Nyala, Jake (R.I.P. Duke)
Well, I'm impressed with our french speakers! I can understand a good portion of it (french classes at school) but I cannot speak a word anymore!!

I barely use my french. Pass 8 yrs its like 80% English now. Alberta is English. But when I see the kids one on one without their gf, we speak french. Old habits. Their gf are English so I respect that and wont talk to them in English, unless I need to say something they can't understand. Lolll.
 

Biscuitsmom

New member
Mar 14, 2016
321
12
Richmond VA
Country
USA
Bulldog(s) Names
Biscuit
Welcome! I used to be fluent in French because as a kid I lived in Senegal, West Africa and the language was French. They taught it in school. I could remember a good bit. Beautiful babies!
 

brutus77

Skinny-Dippin' Smokin' Tidy Bowl Bionic Woman
Jul 18, 2013
6,940
593
Long Island NY
Country
USA
Bulldog(s) Names
Brutus, Frankie, and Jack
Bienvenue Noele! Il est grand que vous avez trouvé Bulldog Anglais Nouvelles. Il est un endroit extraordinaire pour partager des informations, en savoir plus sur les Bulldogs et leurs propriétaires, et soumettre des histoires et des photos. Vos Bulldogs sont belles. Merci de partager leur photo.
Show off!!! lol
 
OP
N

noelle

New member
Oct 18, 2016
2
0
Country
France
Bulldog(s) Names
Roméo et Juliette
  • Thread Starter
  • Thread starter
  • #15
Merci de m'accueillir sur ce forum.
Petite présentation : je vis près de Paris en France avec 2 english bulldogs (7 et 3 ans). Je ne suis pas éleveuse mais particulière passionnée par la race bulldog.
Je vous présente "Roméo et Juliette" : 7 ans et 3 ans qui comme dans l'oeuvre de Shakespeare n'auront jamais d'enfants :evil:
Adhérente depuis leurs créations aux associations de rescue SOS BULLDOG France créée en 2003 ......et SOS CARLIN créée en 2011..
Animatrice passionnée de la page FB "the oldest bulldogs around the world" créée par Paolo Maranto.
Je ferai connaissance avec vous au fur et à mesure du temps et vous souhaite de bonnes choses pour vous et vos compagnons poilus.

Roméo (Edge Rockero del Caliborso) Juliette (Inès Unbreackabull)
View attachment 101683

My english is scolar... In english with "https://translate.google.fr" for you all : P
Thank you for welcoming me to this forum.
Small presentation: I live near Paris in France with two English bulldogs (7 and 3). I am not a breeder but particularly passionate bulldog breed.
I present "Romeo and Juliet": 7 years and 3 years as in the works of Shakespeare will never have children: evil:
Adherent since their creations associations rescue SOS BULLDOG France established in 2003 and SOS CARLIN ...... created in 2011 ..
Moderator passionate a manager of FB "The Oldest bulldogs around the world" created by Paolo Maranto.
I am looking at you as you time and wish good things for you and your furry companions.

Romeo (Edge Rockero del Caliborso : birth in France) Juliette (Ines Unbreackabull birth in Belgium)


Merci à tous pour votre accueil. Je sens que je vais beaucoup utiliser mon "translate" : P
Thank you all for your hospitality. I feel that I will use my many "translate": P
 

Most Reactions

📰 Latest posts

Members online

No members online now.
Top